lördgskväll

Lördagkväll!

Lugnt o skönt har jag det här i soffan framför vår stora fina klädda gran :-) Julmusik och ett glas rött! Peter är o bowlar med goda vänner o festar tet lite idag... Det var helt klart hans tur och var är hemma o är barnvakt :-) Sverre sover sedan åtta....skönt... Idag har dagen bjudit på shopping på stan granen blev inköpt i samma veva! Gick inte att ta sig fram med vagnen så jag o sverre gick till fots... Han ville gå till tomten som dansar vis cervera. Han sa - tonte dasa.... så det måste vart den :-) Sen ville han gå till bilen -biiil biiil.... Och då menar han den vid Stadium MEN den var trasig :-( Han tog en dans mitt i ringen till julmusiken utanför stadiut istället!

Det härnder väldigt mycket utvecklignmässigt med plutten nu! Hans är väldigt kommunikativ via sitt språk som han förstärker med gester. Sååå sött såklart!

Vad heter du? Nenne......säger han då! S o R är inte det lättaste..... det lär ta tid...

Vad heter mamma? Nena.....

Vad heter pappa? Päte....

osv.... Han snappar upp allt direkt o som förälder tycker jag det är SÅÅÅ kul att prata mycket med honom o jag vill lära honom ALLT jag kan :-) Vi leker tillsammans hela tiden och han har lärt sig "hur" man kan/ska leka med sina saker och leker längre stunder själv. Kul att se, även ur ett "pedagogiskt perspektiv". Min o peters plan med hur vi vill o ska uppfostra sverre fungerar.........än så länge :-) Kanske typiskt mig att ha en plan med allt... men jag (även p) har sett så många familjer som "bara kör på" där barnen får lida för detta... Det vill JAG icke :-) Nog om det
God kväll!! Gud snart är det faktiskt julafton..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0