Bok-rea :-)

Pappa kom hit för att passa S på morgonen så jag i lugn o ro kunde gå på bok-rean! Lyx.... Jag tycker det är otroligt viktigt att barn i tidig ålder får kontakt med skriftspråket och uppmuntran till läsning o skrivning... Ja, jag är lärare med spc på språkutvecklign MEN det är ju sååå viktigt ;-) Vi läser mycket för plutten hemma och jag tycker inte det är innehållet som är viktigaste i den här åldern utan själva bläddrandet och att höra på språket...bla bla..Skulle kunna skriva ett lååång inlägg om böcker o skriftspråk, men detta intresse delar ju kanske inte så många med mig ;-)

Tog först svängen förbi Bokia. Där fynda jag: Min Skattkammare, Vi äro musikanter, Fråga o svara om djur, Bobo klär på sig. Gillar verkligen skattkammare-böckerna och ett plus var att på cd-skivan man fick med var L W med på en låt :-) min favvo... Djurboken har även sverre på tjeckiska som mormor o morfar läser för honom så det blir kanon med en på svenska också! Den där bobo boken var väl kanske sådär. Stör mig alltid på att de i det flesta "bebis-böcker" inte skriver ut EN och ETT framför substantiv...men jag får läsa boken på mitt sätt.
 
Vidare till Åhlens där jag hittade två Barbapappa böcker som är på tok för svåra för en 9 månaders men snart så :-) Där köpte jag även Petter och hans fyra getter. Det är en bok jag vill lyfta fram som mycket pedagogisk och bra. Den går på rim och texten har mattetermer :-) Me like! Totte städer fick jag även hem. Den är ju till små barn och språket o meningarna är hela och riktiga. Det gör mig glad hihi. Till mig köpte jag inte nåt, det är kuligare att läsa för plutten nu! 

Nu ska vi snart till mamma en sväng! So long!

Mina bokfynd samt de fem fina krokarna jag köpta på åhlens!
Mina bok-fynd och de fem fina krokarna är från Åhlens

Gillar inte när de INTE skriver ut t.ex. En regnjacka Ett par stövlar...
Varför skriver de inte ut En regnjacka och Ett par stövlar!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

oh, petter och hans fyra getter kommer jag ihåg så väl! Vilka fynd du gjort! Ska fram och försöka fynda lite själv här nu, men lär väl vara knökat på stan den 25:e. Hoppas allt är fint!

2009-02-25 @ 09:59:22
URL: http://sweetsweetcorn.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh har du skaffat dig en blogg nu! Va kul!

Vad betyder Volne?

Du får hålla utkik på min blogg, ska lägga upp bilder på fynden så fort vi fått ordning på våran dator som krånglat och är på lagning!!



Böcker är kul, köpte massor till Zigge förra året!

Jag kan oxå bli lite störd på text och bilder i vissa böcker, som tex Max-böckerna!

Ja det vore kul att ses snart, Zigge är på dagis igen nu iaf! Kram

2009-02-25 @ 13:57:57
Postat av: Lotten

Oj glömde skriva mitt namn, men du kanske fatta när jag skrev Zigge! :-)

2009-02-25 @ 13:58:46
URL: http://jolozi.blogg.se/
Postat av: marie

tack! vad snällt! :)



såklart man får beställa, men jag har inte gjort nån bra jeansmodell än.. såfort jag kommit på nåt kul kommer det i bloggen :D

kram och tack för hjälpen m lägenheter!

2009-02-25 @ 22:32:58
URL: http://sistersdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0