Lite nyheter

Vi håller ett bra tempo på semestern må jag säga! Har inte varit hemma så mycket så skrivandet på bloggen har verkligen legat nere.... Ikväll är jag barnvakt o själv hemma med lillbusen :-)! Peter är med vänner på fest någonstans o så tisdaxklubben kan jag tro :-) Härligt att vara själv ibland!

Livet känns kanon igen efter nånga turer med hus hus hus....orkar inte ens skriva om turerna men nu ÄNTLIGEN han vi skrivit på det riktiga kontraktet och fått inflyttningsdatum! Nu äntligen är det på riktigt! Vi SKA flytta! Vi åkte till Mariestad där dessa hus står uppstälda med mina föräldrar igår och kände efter och tittade hur eluttag o dyrligt satt! Nu kan man verkligen börja planera lite mer med färger o ev köp av möbler :-)
Här kommer lite kort!


sverrisen får ett runt fönster i sitt rum!

vitt kök med ev vitt kakel eller mosaik.....hmmmm?

från kök till vardagsrum!

Sen köpte vi även en bil när vi var i jönköping för ett par dagar sen! Peter har kollat blocket stup i kvarten i månader nu så det känns gött att vi äntligen hittade en! Vi har ju lånat hans brors bil i ett halvår nu!! Det blev en Peugeot 406 -03 som gått 6000 mil! Först var jag inte sååå förtjust MEN jag har ändrat mig! Ett klipp måste jag säga! Gissa priset?
Lite bilder på åket :-)



Sådär ja! Nu får vi nog börja spara ihop lite pengar igen hehe

Kommentarer
Postat av: Ida m William o Viggo

Ja det bränner i plånboken när hus o bil köps! Men vad glad man blir! När blir det inflyttning?

Vi ska också köpa oss en bil till nu när vi flyttar ut på landet. Och så ska man inreda ett helt hus med möbler från en lite trea... Måste shoppa :)

Kul att husköpet äntligen blev av för er!

2009-07-09 @ 08:33:41
Postat av: jessie

åh vad fint det ser ut vännen!!! roligt för er att ni får börja med den "roliga" heminredningen direkt sen när ni flyttat... Vi har ju liiiiiter mer att göra, ;-)

stor kram!!!

2009-07-14 @ 22:00:51
Postat av: Elinor

Hej!

Fy vad fuskigt.. I källby så får vi föräldrar tyvärr inte bestämma tiderna själva utan det är samma som gäller för alla..

2009-08-24 @ 19:14:49
URL: http://ronile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0