FREDAG!

Åh det va allt bra segt att gå upp 04.50.... Hade tidig öppning idag på jobbet! Det var dock väääldigt lugnt på plats o jag o barnet satt i soffan o läste Nils Karlsson Pyssling :-) Vilken mysig saga det är! Tänk om man kunde ha en liten söt pyssling under sängen när det blev tråkigt ibland.... Barnet jag läste den för tyckte nog typ samma sak o gosade in sig mot mig o blundade :-) Ibland är det skönt att börja tidigt då tempot på avdelningen inte är så högt! Dagen flöt på utmärkt o jag fick lite egentid på min avdelning för diverse städning o strukturering :-) Det behövs... Fick mycket gjort.... slängde massa skit, diskade o fejade, la papper på hög och laminerade massor! Man vill ju ha en snygg ordningsam arbetsplats!!!

Kom iväg efter lunch och OJ va mycket människor det va på stan! Kom knappt fram med cykeln på gågatan där vi bor! Just det Vårmarknad! Inget för mig tror jag utan jag tar svärmors bil till kålland snart för att se hur det går med bygget :-)

Har ju helt glömt av att skriva att det har pluppat ut två nya vårbebisar!!! Hurra! Alltid lika kul när det föds nya förmågor till världen! Grattis Malin o Majk till Arvid som kom ut den 8 maj o till Leif o Ingrid som fick kämpa på bra till Mattis kom ut den 16 maj!!!! Bra kämpat :-) Mattis har vi såklart redan träffat (två gånger minsann) o han var helt underbart söt helt perfekt (om man kan skriva så). Lugn som en filbunke o gosig att hålla i....
Arvid har jag icke träffat men hoppas på en fika med girlsen nån gång nästa vecka :-) Då han är med!


Ikväll ska jag på Soffans kalas med lite mat o dryck! Vi i tjejgänget brukar nästan alltid bjuda hem varandra när det är fördelsedagsdax :-) Trevligt att ha det som tradition!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0