önsketänkande än så länge


Ett fint och lekvänligt barnrum ska jag lägga mycket tid och pengar på :-) Nu när vi flyttar vill jag att det ska vara genomtänkt och att färgskalan ska vara enhetlig och "barnig". Inga döskallar och mörka färger! Fundrar på att hålla oss till grundfärgerna och ha en randig fondvägg... vågrät :-) Mycket tavellister som ska placeras så att sverre kan nå och hämta böcker själv (som vi tänkt att ha på dem). 

SEN tycker jag ju såklart (jobbar ju i förskolan:-)) att leken är så VIKTIG. Vi köper sällan bara "leksaker" till sverre som till exempel speldosor man kan trycka på o så spelar de typ två melodier eller poppupp leksaker där det bara finns en lösning, man trycker på en knapp och djurer hoppar upp typ. Knäcker man koden kan man den sen, ONÖDIGT och inte alls utvecklande....faktiskt... Andra tycker säkert tvärt om :-) Jag lutar mig tillbaka på min utbildning och erfarenhet såklart, är kanske kaxigt men men :-) Denna spis från Ikea vill jag ha + alla godsaker under den bilden. En perfekt leksak där ens barn kan leka utifrån sin erfarenhetsvärld till exempel koka kaffe o bjuda på bulle ELLER baka en paj, duka, severa och diska efteråt :-) En leksak som håller från 1 år till 7 år är väl en kanolpryl? Mmmmm den ska jag sukta efter ett tag!
 

Klicka för att förstora bildenKlicka för att förstora bilden



Klicka för att förstora bildenKlicka för att förstora bilden
Klicka här för att se en större bildKlicka här för att se en större bild

De två sista är från    www.barnensrum.se
och alla andra är lånade från   www.barnvanligt.nu


Kommentarer
Postat av: Lisen

Lena, Sverre är bland det sötaste som finns (som om du inte visste ;) men åh så fin han är!!! Vilka ögon!

Kan erat hus vara klart nu.. jag vill se, kommer bli bra! Kram

2009-11-10 @ 23:55:10
Postat av: Lena till lisen

hihi tack va snällt sagt :-) han är i en go ålder! Huset är inte klart ännu, men 1 mars flyttar vi in. var där igår men tog inga kort, hade glömt kameran hemma :-( kram

2009-11-11 @ 12:53:40
Postat av: Lena till lisen

hihi tack va snällt sagt :-) han är i en go ålder! Huset är inte klart ännu, men 1 mars flyttar vi in. var där igår men tog inga kort, hade glömt kameran hemma :-( kram

2009-11-11 @ 12:54:49
Postat av: Lotten

åh vilket fint kök med tillbehör!!

Zigge brukar laga mat till mig på hans lilla brio-spis, sen när maten är klar ropar han "maaaammaa mat!! Bincon! (bacon)" eller vad det nu kan va för mat! :-)



Det är bara jag som är ledig på söndag, john jobbar och sen har han match. John är däremot ledig torsdag och fredag denna veckan!

kram

2009-11-11 @ 14:41:58
URL: http://jolozi.blogg.se/
Postat av: Lotten

Hmm läste lite fel tror jag! JAG kan ju på söndag, visste inte om du mena att p skulle va med eller ej :-)

2009-11-11 @ 15:25:59
URL: http://jolozi.blogg.se/
Postat av: marie

bra tänkt o fina leksaker. gillade verkligen tårtan o muffinsarna :)



nu har jag fått svart velour, så jag kan göra byxorna nästa vecka om du fortfarande vill ha dom!

2009-11-11 @ 22:45:50
URL: http://smakottar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0