Ger mig på bloggen.... igen :-)

Ska göra ett nytt försök att börja blogga igen för att komma ihåg hur det går i livet :-)

Inlägget som skrevs senast var från sommaren och då har man inte lika mycket "tid" att sitta vid datorn som nu på hösten/vintern. Gör ingen tillbakablick utan starta här och nu....

Är otroligt glad och lättad över dagens stora händelse som vi var på jag och peter! Vi var på rutin UL efter lunch och bebisen i min mage mådde bra och var "hel" och "frisk". Jag är gravid och snart halvägs... :-) Tills man gör det där rutin UL tycker jag graviditeten känns overklig och man vet inte riktigt om det är nåt där inne.... Det känns helt lyxigt att vara gravid igen och att bebben mådde bra.... Svårt att smälta! Vi fick med oss fina kort på bebben och vi/sköterskan såg vad det var för "sort" :-) En tjej!!!! och hon tyckte det var så utan tvekan... VÄLDIGT tydligt :-) Vi ville veta för att vi var nyfikna och inte tog reda på vad sverre var för sort :-)

Bloggen är ett sätt att bevara och följa min graviditet.... så mycket om detta kommer att skrivas!

Resumé:

# Gravid den 21/8- 2010

# Mellan vecka 6 - 14 mådde jag skitilla varje kväll och trodde aldrig det skulle sluta. En seg och jobbig tid!

# Inskrivning i vecka 14 blodtryck:ok Vågen: + 3-4kg (6kg mindre än med sverre i samma vecka)

# Helt plötsligt i vecka 15 försvann illamåendet helt och jag mådde toppen igen. Känner inte av min graviditet något och är glad och pigg hela tiden.

# Jag jobbar heltid sedan augusti och kommer att fortsätta med det fram till BF. Man vill ju ha ett högt SGI såklart.....

# Idag 7/12 var vi på UL vilket var spännande och det visade sig vara en liten tjej där inne. Var det därför jag mådde så dåligt ibörjan av graviditeten... för det gjorde jag INTE med sverre...

# BF efter UL 12/5 - 2011 (två dagar framflyttat från våra uträkningar)


Kommentarer
Postat av: Frida

Va roligt, Stort Grattis till er =)

2010-12-07 @ 21:15:12
Postat av: Lotten - ♥ Zigge & Tigra ♥

Vad kul Lena! Mysigt med bebbe igen! Och en tjej oxå!! Det är grymt kul med en av varje.. faktiskt! :-)

2010-12-07 @ 21:26:34
URL: http://jolozi.blogg.se/
Postat av: lottapotta

En till på väg..oj oj..ni ligger i :) Grattis!

2010-12-07 @ 22:04:54
Postat av: jessie

åh vad kul!! Vad skönt att det såg bra ut på UL och att den lilla verkar må fint där inne. =)

hörs snart?!

kraaaam

2010-12-07 @ 22:05:29
URL: http://jessicajessie.blogg.se/
Postat av: Emilie

Sååå roligt med en flicka!!! Och våra datum närmar sig varandra med stormsteg, tänk om vi får samma dag!?! Coolt. Undrar om vi också får en tjej... har ju också mått pissdåligt. Vi kanske får svar på det på torsdag i nästa vecka, då blir det rutin UL för oss =) KRAM!

2010-12-08 @ 08:58:12
Postat av: Cecilia

Grattis Grattis till hela familjen!

2010-12-08 @ 09:00:36
Postat av: mia holm

åhhhh grattiiiis ..=)

de va ett väldigt bra första inlägg på bloggen :P

2010-12-08 @ 09:05:31
Postat av: Lena till alla :)

Jösses tack för alla söta kommentarer!! Trodde min lilla blogg var helt glömd ju :) kraam till er!

2010-12-08 @ 12:13:41
Postat av: Lisen

Grattis Grattis Grattis Lena!!! Vad kul, skönt att ni alla mår bra!! KRAM

2010-12-08 @ 17:09:30
Postat av: Emily

Åh vad spännande:) Ett stort grattis till er!!

2010-12-08 @ 21:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0