Arwen!!!

Förlossningsstory :-)

Prick en vecka över tiden, i vecka 40+6 hände det!!! Din mamma vände sig om i sängen klockan 05.10 den 21 maj och kände att det kändes lite konstigt. Hon gick upp för att gå på toaletten och i hallen påväg dit sa det ”plask”. Vattnet gick! Konstigt känsla.....

Vi ringde till Kss och fick en tid för koll redan klockan tio samma dag. Mormor o morfar kom för att passa Sverre och vi åkte dit. Vi blev kopplade till CTG för att se så du mådde bra där inne i magen men eftersom värkarna inte hade startat sa de till oss att vi fick åka hem eller ta en tur på stan. Vi åkte och tittade lite i affärer och åt lunch på Max. Värkarna tilltog och vi klockade dem med ett mellanrum på 7 minuter men de var inte så kraftiga. Vid 13 tog vi en tur till ett nybyggt område för att titta på hus och där tilltog värkarna mycket och kom var femte minut men vi härdade ut för att slippa åka tillbaka.

Det gjorde ondare och ondare... Vi åkte närmare sjukhusområdet och gick runt på området där i sakta tempo. Värkarna kom nu var tredje minut och var ganska kraftiga. Vi ringde på förlossningen igen o klockan var nu 16.30 och fick komma in och göra ett nytt CTG, allt var bra med dig där inne. När jag låg där med CTG avtog värkarna nästan helt och de sa igen att – ”Åk och köp en glass på Mc Donalds” och känn på det lite. SUCK!

Vi hann inte mer än att komma utanför dörren förens det drog igång med kraft. Vi ringde på snabbt igen och sa att jag inte ens kunde gå nu. Då sa de – Vi gör iordning en sal. Skönt.... Eftersom vattnet hade gått ville de gärna inte känna hur mycket jag är öppen (så det visste jag inte i det här läget) men det gjode de nu. Klockan 17.00 var jag öppen 4 cm och hade jätte ont! Lustgas fick jag som smärtlindring men jag bad även om ryggbedövning som sattes vid 18.00. Det var skönt och värkarna blev överkomliga. Jag kämpade på och hade lustgasen nära mig hela tiden och klockan 20.00 tittade de igen hur mycket jag var öppen och då sa de helt plötsligt 10 cm och inga kanter kvar!!!

Oj det gick fort!

Såg att de förberedde det ”lilla bordet” och förstod att det var ganska nära bebis nu. För att få till ytterligare lite kraftigare värkar fick jag dropp. Krystvärkarna startade med hjälp av droppet 20.38 och DU föddes 20.44!!! En underbart liten Arwen kom ut med ett högt skrik! Härlig känsla och en underbar förlossning blev det!

VI känner oss lyckligt lottade för våra NU två härliga barn!!!


Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis igen, så söt hon är.

2011-06-02 @ 12:22:18
Postat av: Ingela

Åhh, jag blir tårögd :). Massvis med grattis till er lilla goding. Så fantastiskt! Skönt att allt gick bra för er. Spännande att läsa er histora dessutom. Nu längtar jag bara ännu mera :) KRAM

2011-06-02 @ 16:15:43
Postat av: marie

Underbart!! Grattis igen :)



Brickorna är inte äkta, men såklart jag kan göra en till dig! Blir 50:- bra? Kram marie

2011-06-02 @ 19:53:59
URL: http://smakottar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis till flickan =)

2011-06-08 @ 06:41:02
URL: http://mittnuochjag.blogspot.com
Postat av: Veronica

Gud så söt! Grattis!

2011-06-08 @ 07:29:24
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis till lilla Arwen!

2011-06-10 @ 11:27:28
URL: http://albinochwilmersmamma.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0