I vecka 22

Nu är bebben nästan alltid vaken på samma tid. Den tar sovmorgon till 10 och är vaken en längre stund för att sedan sparka igång vid två. Sen är det några små sparkar mellan fyra och fem... Det rör sig tydligast på kvällen mellan sju och nio nu. Tydliga och ibland ganska hårda sparkar. Det är härligt att få uppleva känlan av detta igen.... :-)

Dagarna och veckorna tickar på fort och jag längtar till våren ganska mycker redan nu.

Har inga känningar av foglossning eller andra krämpor (hande jag inte med s i magen heller)

Nu i vinter har jag promenerat till jobbet varje dag och känner mig i god form. Jag tränar inte på gym eller andra pass utan prioriterar familjen före allt det just nu. Att jobba heltid som lärare i förskolan är ett bra "träningspass" varje dag :-)

Nu är bebben cirka 22 cm och väger runt 500g. Häftigt att den borjar bli så stor tycker jag!

   Den nya maggen

  Sverremaggen.... Ingen sidobild hittad :-/
_______________________________________________________________________________

Sverre snackar:

Nu försöker och kan s ända ord från singular till plural ganksa bra. Men ibland blir det lite tokigt... - Kan jag få bokarna? Ett täcke flera täckor :-)

S äter välling på morgon och kväll och nu har han börjat med att säga - Min nänning behöver värmas lite till. Mer medveten och uttrycksfull för varje vecka. Underbart tycker en stolt "svenskalärare" :-)
 





Kommentarer
Postat av: Peter

Vackrare än nånsin... :-) puss på magen!

2011-01-06 @ 07:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0