I vecka 23



De senaste dagarna har bebisen vaknat då jag har vaknat på morgonen. Om jag går upp mitt i natten för att gå på toa vaknar den även så det vill jag helst undvika :-)

Jag känner sparkar även och jag står och går nu för tiden men fortfarande mest när jag är stilla eller ligger i soffan.

Tittar jag på magen ser jag knuffer och buffar utanpå sedan några dagar tillbaka. Det kännes häftigt... och tidigt.. Det är nog för att moderkakan inte ligger "ivägen" som en kudde.

Ser fram emot första kontrollen 26/1 då vi får höra bebisens hjärtljud! Ska vi ta med sverre på det tro...? 

Hade ingen magbild från sverretiden i v 23... Här är jag nu :-)

 

Sverre snackar

När vi har varit lediga tillsammans i några veckor nu märker vi av s språkutveckling/utvecklig väldigt tydligt. Han reflekterar och tänker mycket och ställer varför frågor. - Jag har en idé! säger han ofta. -Jag tänker nåt mamma! (och sätter fingret mot huvudet) -Jag tänker på en stor brandbil.... Några minuter senare... -Jag tänker nåt! På en liten barnadbil som sprutar natten (vatten).

Han har lekt att bebisen i min magen kommer ut och att det är en dörr vid sidan på magen och där kan man knacka på. Då kommer den ut sägen han... hi hi.

Uttryck som: -Om en niten (liten) stund kommer jag.... -Nart (snart)...- Jag är inte redo än.... används dagligen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0