tänk tänk tänk

Fast det är långt kvar funderar o drömmer vi (läs jag ;-)) på vad vi vill ha för färger o stil i det nya huset... frågorna är många...ska vardagsrum och kök, med typ öppen planlösning, ha samma färgskala?... är det tråkigt med svart-vit-grå klinker o kakel?....eller praktiskt så man kan satsa på färger i gardiner o kuddar?... fondvägg eller inte? kanske wallstckers? Ja det är sånt som snurrar i huvet på mig nu :-) Har ju inte några svar på frågorna ännu utan surfar mest runt o samlar idéer som jag spar i mappar o tittar på :-) Eftersom huset inte är sååå stort och att vi i dagsläget har möbler till alla rum vill vi satsa på inredningen o de små sakerna! Få saker men mer design! Men självklart finns det en gräns....om man tänker pengar... Just lampor och fina tyger är jag svag för! Vi behöver en ny golvlampa och lite annan typ av belysning... Jessie, om du läser detta, DU har ju koll på inredning o surfar runt mycket på sånna sidor...har du nåt tips? :-) Nu får jag tänka vidare på vilka färger som skulle kunna passa i köket o ta en slummer! God natt

Angoworld golvlampa som jag vill ha men i brunt
Angoworl-lampa
Underbara tyger gör Marimekko
marimekko

Kommentarer
Postat av: Frida

Kul att du börjat blogga Lenis, och att det blivit klart med husköpet=)

Gå in på yourwallpaper.se och titta lite, har en del snyggt men ganska så dyrt.

2009-02-23 @ 23:35:05
Postat av: Anonym

styleroom.se väldigt bra sida om man vill ha inspiration!

2009-02-24 @ 07:46:40
Postat av: Emelie

och det var ju jag som skrev då.... namnet försvann

2009-02-24 @ 07:48:13
Postat av: Jessie

Man kan aldrig börja planera för tidigt när det gäller heminredning,så himla kuuul ju!! =) å personligen så tycker jag ju att det bästa är att satsa på färgerna när det gäller textil å detaljer, i fall man tröttnar å vill byta! =)

Precis som Emelie skrev så är ju Styleroom en väldigt bra sida.. men kolla även in:



www.Homepoint.se - fungerar ungefär som styleroom.

http://



www.furnish.blogg.se/index.html



www.perlan.org - På den sidan har hon länkat till massa inredningsbloggar och inredningsbutiker



=)

2009-02-24 @ 17:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0