Lite kort om några dagar tillbaka..

Att uppdatera bloggen på helgen verkar inte funka så bra för mig... därför kommer en kort resumé!

I fredags...och alla andra fredagar brukar vi ha mys med familjen hemma i lugn och ro... det börjar bli lite av en tradition i vår familj ;-) Mys innebär exxtra god mat och självklart rött vin till det! Let´s dance är självklart, för en gammel dansare, med på schemat över vad som tillhör en lyckad fredags kväll :-) Niklas som åkte ut tyckte jag dock synd om och det var väl inte bara jag som ansåg att han var möe bättre en tanten elisabeth :-)

Fest fest fest! Marie fyllde 27 år o detta firades hemma hos henne med mat och dryck! Bara tjejer, tjejsnack och melodifestival! Mary var en perfekt värdinna och bjöd på massa gott som vi blev mätta av...mums... Den obligatoriska paketöppningen brukar hamna ganska sent på kvällen och den där gången fick mary ett par jätte fiiina trosor av oss ;-) tur att hon hade samma smak som oss hihi.... Jag hängde inte med till Hotellet för jag har tyvärr inget VIP- kort som de andra damerna har... och att stå sist i kön när de bara kan glassa förbi är ju inte så kuligt! hehe... Nä, jag va inte alls sugen o har sovit kass i en hel vecka för sverre har varit sjuk, så jag var superdupertrött!



Söndag dag var mamma o pappa här o lekte med sverre! Pappa gillar verkligen sverre...Mamma säger att han pratar om honom varje dag hemma! :-) Mycket mer hände nog inte...hmmm.. Jo Sverre har lärt sig att gå med gåvagnen! Benen är stela som pinnar och som tony brukar säga på let´s dance - du måste använda hela fotblanet :-) Film ute på FB :-) Vi målade även modern konst på eftermiddagen...resultatet blev fantastiskt :-) 


På babysim var vi idag! Idag fick vi lära oss att "sparka sparka" i vattnet! Barnen skulle ligga på mage i vattnet med ansiktet över ytan (såklart) o så skulle vi locka med en leksak för att de sedan skulle försöka ta sig fram till den med hjälp av bentag/sparkar...   när de sedan "sparkade" i vattnet skulle man föra det mot leksaken... i hopp om att de senare ska fatta att - om jag sparkar, kommer jag framår, och får leksaken! hurra sååå pedagogiskt eller hur! Sånt gillar jag såklart :-) Jag längtar till den dagen vi får dyka!

Kommentarer
Postat av: Lotten

Hello! Ja det vore trevligt med lite middag! Vi ska dock på kalas kl 13 (min mormor fyller 85 år) så vet inte hur hungriga vi kommer va efter all mat och tårta där men får väl försöka hålla igen lite :-)

Vad kul det ser ut med all färg!! :-) Verkar som ni haft en härlig helg!! Kram

2009-03-09 @ 22:31:02
URL: http://jolozi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0