Fika med girlsen :-)

Iag har det varit en skön dag på jobbet! Jag o min kollega gick till skogen för att ha lite utomhusmatematik. Fem barn var med och vi hade med ett "12 ägg-fack" till dem var :-) En tallkotte o en gramkotte placerades i samtliga och därefter skulle de hitta likadana o fylla på med så det blev två rader. Hänger ni med?! En rad med små kottar o en rad med stora :-) Matte i förskolan handlar ju inte o tal o sifror utan att lösa problem och se samband osv.... Barnen klara det bra o för en del var denna uppgift ganska utmanande.. trots att de var 4 år :-) Ja ja... nog om det!

Nu på kvällen har jag haft fika här hemma för girlsen! Malin+ Arvid, Maria, Cissi o min Jessie :-) Det bjöds på frallor kaffe te och en äppeltoskakaka :-) Vi brukar turas om att bjuda hem varandra för att förgylla vardagen lite, himla trevligt o mysigt. Sverre älskar att få besök och både Arvid o han fick massa uppmärksamhet av damerna.  :-) TACK för att ni kunde komma! Nästa fika är hos Cissi, det ska bli kul......blir nästa glöggtider då kan jag tänka mig!

Imorn öppnar jag kvart över sex, så det är bäst att lägga sig snart!
  



Så här ser det ofta ut när vi kommer hem efter förskolan, han somnar på cykeln efter lunch :-)



Malin o hennes Arvid 5månader!



Efter en stund med girlsen är man inte alls blyg :-)


Kommentarer
Postat av: jessie

Tack för en trevlig och mysig fika!! =)

nu ska jag oxå sova....skönt med fredag imorrn!

kraaaaaam

2009-10-15 @ 22:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0