snart utvecklingssamtal........

Det är som sagt väldigt kul att jobba som lärare i förskolan! Nu kommer en tid i skola/förskola som är ganska intensiv men OTROLIGT utvecklande. Det är föräldramöten, uppföljningssamtal och utvecklingssamtal den närmaset tiden! Sitter o skriver om mina ansvarsbarn och deras utveckling just nu och ser fram emot att prata med deras föräldrar om t.ex. normer o värden, lärande o utveckling och barns inflytande :-) Vi är väldigt målinriktade på vår avdelning tycker jag och har hela tiden ett syfte o mål med verksamheten. Målen ser ju helt klart olika ut för varje enskilt barn men frågorna VAD HUR o VAFÖR finns alltid i mitt huvud! VAD är syftet med det vi för........ HUR kommer vi dit........... och VARFÖR är det viktigt....typ så tänker jag!

Idag är de även APT från 17 till 20 o då ska vi utforma en ny verksamhetsidé! Det kommer nog gå bra :-)

Vi i förskolan skall bland annat verka för den livslånga hållbara utvecklingen!
Mammas

So long för nu är det mellis!


Kommentarer
Postat av: jessie

Låter intressant... ! =) märks att du brinner för ditt yrke... =)

kramelikram

2009-10-14 @ 16:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0