I vecka 21

Den här veckan har magen växte mycket. Jag mäter omkrets varje vecka och den här veckan hade det verkligen ökat. Den "växer" cirka en centimeter i veckan...

Bebisen vaknar ganska sent på morgonen, känner de första sparkarna vid tio... på dagen är det lite från och till.... Sen är det en intensiv period mellan åtta och tio. Då är den som mest aktiv.

Sparkarna är hårdare och mer tydliga. Känns som att det är en hand/fot som är lika stor som en penna som petar i magen på mig :-)

Sverre pratar med magen och gav den en julklapp och drog ner tröjan på mig och sa God Jul :-)

   Magen i vecka 21... Hade ingen bild på sverre i magen under samma tid...

___________________________________________________________________________________________

Sverre pratar:

Sverres stamning är nästan borta vilket är skönt. Han har stammat mycket i cirka två månader. Nu är det bara vissa ord som stakar sig... ljudet H är fortfarande klurigast.

Sverre sjunger nu hela "I ett hus vid skogens slut...."

Ett nytt ord för veckan är att han lägger till DÅ i slutet av många meningar... Vad ska vi göra nu då? Var är min skruvdragare då?... Hmmm vem av mig o peter är det som pratar så tro :-)

Att säga JAHAAA är också nytt för veckan.... Sverre ropar: -Mamma var är du???  Jag: -Jag är i badrummet...Sverre: -JAHAAA (sen flinar han jätte mycket o tycker att han själv är jätte rolig :-))

/ Nu ska jag njuta av en hel veckas ledighet utan jobb o måsten! Härligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0