I vecka 26

I veckan har vi varit på mvc för koll. Första gången sedan inskrivningen...

Resultatet:)

Blodtryck 120/60
Vikt 5 kg + sedan sedan vecka 12
Blodprover o urinprov var ok
Hjärtljud: 144 slag/min
Magmått (SF): 22 cm (hade 24 med s i samma vecka)

Vi hade inga direkta frågor utan fick med oss resterande kolltider för resten av graviditeten... Fick till och med en sista tid efter BF :-) Vi räknar med att jag går över tiden en hel del....igen :-)

Annars har jag börjat känna lite sammandragningar lite då och då. Inte som stör men magen blir jätte hård. Rörelserna i magen är såklart ännu tydligare och man kan nästan känna delarna på den lilla. Bebben ligger vågrät med benen åt höger och armar o huvud åt höger (tror jag).Den knör mer än sparkar nu!

   sverremagen

   ny mage :-)






Kommentarer
Postat av: Emilie

Hihi! Har varit på kontroll idag =) Hade också S/F 22 cm! Kommer inte ihåg vad jag hade med Axel, får hem och rota i papperen. 150 slag/minut och alla värden var bra. Behövde inte väga mig, phew...Ha det bra! Kram!

2011-02-04 @ 10:15:54
Postat av: Lena

Åh vad kul emelie!

Skiver du nån blogg? vore ju spännande att följa dig med :-)

2011-02-06 @ 20:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0