I vecka 32 och 33 + MVC besök

Nu hänger jag inte riktigt med i veckorna!

Bebisen är stor och väldigt rörlig och spretig i sina moves. Varje spark känner jag supertydligt och det är mysigt att vakna upp tillsammans :-) Lillan är vaken en stund tillsammans med mig vid halv sju till cirka sju för att sedan somna om gott några timmar. Sedan drar det igång med livlig aktivitet vid 10 snåret igen :-) Antingen jätte vaken eller helt stilla kan man säga!

I slutet av vecka 32 kan man läsa följande på
www.growingpeople.se

I vecka 32 är medelkroppslängden 44 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2000 gr. Huvudets omkrets är 30 cm. Musklerna utvecklas och fett inlagras under huden. De flesta rynkorna i ansiktet är borta. Barnet börjar få rundare former. Det är allt svårare för din baby att göra stora rörelser.

Vi var på mvc besök idag:

Vikt: 2 kg + (9kg tillsammans so far)
SF magmått: 30 (precis i undekant på det heldragna strecket)
Blodtryck: 125/60
Foserljud: 152

   v.32    v.33 (Sverre)

    v. 32     v. 33 (Lilla A)


Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej hej igen!

Ja tiden går, skönt att allt var bra även denna gång!! Här kommer vår rapport från dagens MVC-besök: SF-mått 29, Blodtryck 120/50, P-glukos 6,0, fosterljud 138, vikt totalt +8 kg (låg ju dock några kilo plus redan innan grav. mot min normalvikt så =/...) Första gången jag fick väga mig sen inskrivningen! Axel var med idag och var väldigt fascinerad =)



Det häftigaset var dock att hon var helt säker på att bebisen vänt sig med huvudet nedåt!!!! Jisses! Dock är det ju inte säkert att den väljer att stanna där, men ändå! A låg ju inte med huvudet ner en enda gång! Spännande!!!!



Kram!

2011-03-22 @ 20:30:51
Postat av: Lena till mli

Åh vad spännande att bebisen ligger med huvudet ner! Då tror jag den stannar kvar där :-) hoppas hoppas... Börjar väl bli svårt för den att göra kullerbyttor nu :-)

vi ligger väldigt lika på kontrollerna, skönt när det flyter på!

När ska ni på nästa besök? 5 april kanske? :-)

kram!

2011-03-27 @ 14:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0