Tillväxtkollen idag!

Måste först skriva att Sverres nummer två kusin kom ut till världen idag!!! Stort grattis till Emelie o Kalle som fick sitt andra barn idag en dag efter BF! Tänk att kusinerna kommer bli sååå jämngamla! Nu längtar vi ännu mer efter vår kotte såklart!

Jo jag var ju på tillväxtkoll idag för att se om allt var bra. Som jag misstänkte var det INTE brådis till KSS... utan allt var bra med liten i magen. En läkare gjorde ett UL för att kolla navelsträngen o dess flöde och även hur mycket fostevatten som finns kvar runt barnet.

Gränsvärdet för fostervatten är 50 nåt och jag hade 118... man kunde nog ha typ max 200. Så det var precis lagom sa hon :-)

Pulsen från navelsträngen var jämn o fin på kurvan o alla stora organ o delar på liten var normala. Den väger idag 3420 g. Exakta summor... det gillas :-) 

Läkaren tyckte inte man skulle gå mer än 42 veckor gravid men detta finns det ju delade åsikter om sa hon även..... Skulle vi haft en förlossning i stan skulle hon "satt igång" mig i 42+o men nu är det skövde som bestämmer! Ja ja... Tur att jag gillar att vara gravid hehe...

Till mvc på koll på fredag igen! Tjohoooo



Sverre i magen.... Magen är mycket större och "längre" då än nu... Här i vecka 42+++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0